نوشته شده توسط : تیم پزشکی

روش اول: مدیریت یک وضعیت اورژانسی 

1- به دنبال علائم کلاسیک قند خون بالا باشید.

اگر سطح قند خون شما بالا باشد، ممکن است احساس خستگی داشته باشید. احساس تشنگی شدید و خشک شدن دهان نیز علائم شایع قند خون بالا است.  ممکن است نشانه های منحصر به فرد دیگری داشته باشید. بنابراین سعی کنید به علائم خود به دقت توجه کنید.

 اگر استفراغ می کنید یا حالت تهوع دارید، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید. این ممکن است نشانه هایی از قند خون بسیار بالا باشد که می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی قرار دهد، که گاهی اوقات به عنوان کمای دیابتی نامیده می شود.

2- قند خون خود را ثبت کنید.

اگر علائم قند خون بالا را می بینید، قند خون خود را آزمایش کنید و نتیجه را با تاریخ و زمان ثبت کنید. همچنین ممکن است بخواهید سایر جزئیات را که می تواند به شما در تعیین علت قند خون بالا کمک کند ثبت کنید.  به عنوان مثال، یک وعده غذایی بزرگ باعث افزایش سطح قند خون شما می شود.

3- کتون ها را بررسی کنید.

کتواسیدوز دیابتی یک عارضه موقت برای بیماران دیابتی نوع 1 است و می تواند بر دیابت نوع 2 نیز به ندرت تاثیر بگذارد. این امر می تواند موجب آسیب فیزیکی و یا حتی مرگ در صورت عدم درمان شود. اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید، یک جعبه نوار تست کتون داشته باشید تا بتوانید ادرار خود را آزمایش کنید.  به عنوان یک قاعده کلی، اگر مبتلا به دیابت هستید و گلوکز شما 250 میلی گرم / دسی لیتر یا بالاتر است، باید کتون را بررسی کنید.  اگر در ادرار کتون دارید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید یا به بیمارستان مراجعه کنید(چه چیزی قند خون را پایین می آورد؟)

4- دو لیوان آب بنوشید.

آب به خودی خود قند خون خود را پایین نمی آورد، اما باعث جلوگیری از کم آبی بدن می شود- یک عارضه کتواسیدوز - و حال عمومی شما را بهتر می کند. دو لیوان آب بنوشید.

  •  بطور پیوسته بنوشید. پس از اولین لیوان، حالت خود را بررسی کنید. در صورتی که احساس بهتری دارید، به زور آب نخورید.
  • نوشیدنی های ورزشی می توانند الکترولیت ها را به تعادل رسانده و قند خون را پایین بیاورند، اما مطمئن شوید نوشیدنی بدون قند خریداری میکنید.
  •  آب همچنین می تواند کتون ها را از بین ببرد، اما مراقب باشید. اگر ادرار شما کتون ها را نشان می دهد، قبل از اینکه آب بنوشید، با پزشک خود صحبت کنید.

5- پیاده روی کنید.

یکی از سریع ترین راه های کاهش قند خون فعالیت بدنی است و یک پیاده روی کوتاه ساده ترین راه برای انجام این کار است.  5 تا 10 دقیقه در حال حرکت باشید، سپس قند خون خود را بررسی کنید. پزشک ممکن است توصیه کند کتونها را در ادرار بررسی کنید. اگر میزان قند خون شما کاهش نیافته باشد و بیش از 250 میلی گرم در دسی لیتر است، یا کتون در ادرار وجود دارد، فورا ورزش را متوقف کنید (رنج نرمال قند خون در بارداری).

  •  برای بیش از 15 یا 20 دقیقه ورزش نکنید - نمی خواهید کاهش قند خون ادامه پیدا کند.
  •  اگر کتون در ادرار وجود دارد، ورزش آرام نیز انجام ندهید، زیرا ممکن است وضعیت شما را بدتر کند. با پزشک خود تماس بگیرید یا بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید.

6- دوش گرم بگیرید.

اگر در منزل هستید، حدود 15 دقیقه دوش گرم بگیرید. این کار باعث می شود جریان انسولین افزایش یابد و به سرعت باعث کاهش قند خون می شود. اطمینان حاصل کنید که آب خیلی داغ نیست.

  • قند خون خود را پس از دوش چک کنید و ببینید کاهش یافته است یا خیر. ممکن است بخواهید یک لیوان آب دیگر بخورید.
  •  در نظر داشته باشید که دوش گرم نیاز به گلوکز دارد و عضلات شما برای استفاده از آن گلوکز نیاز به انسولین دارند. این بدان معنی است که اگر در حال حاضر انسولین کافی ندارید، سطح قند خون شما افزایش می یابد.

7- با دکتر خود صحبت کنید.

اگر آب، قدم زدن و دوش گرم قند خون خود را به میزان قابل قبولی کاهش نداد، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید (قند خون نرمال چند است؟).

  •  پزشک ممکن است بخواهد تست های بیشتر انجام دهد یا داروها یا برنامه درمانی شما را تغییر دهد.
  •  اطمینان حاصل کنید که قند خون بالا را با دقت ثبت می کنید. اگر رژیم و ورزش باعث افزایش قند خون نشده باشد، ممکن است به یک داروی دیگر نیاز داشته باشید تا قند خون را کنترل کنید.




:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: